איך עובד רכב חשמלי?

תוכן עניינים

זה לא סוד שהדבר החם ביותר בעולם הרכב כיום הוא הרכב החשמלי. בעוד שיצרניות רכב מסורתיות מנסות את כוחן בייצור של רכבים עם מנוע חשמלי בהצלחה חלקית, חברות סיניות חדשות ולא מוכרות מצליחות למכור בישראל אלפי רכבים ולהוביל את טבלת המסירות של הרכבים החדשים. למעשה, נדמה שכולם כבר מבינים שמה שהיה הוא לא מה שיהיה, ומהפכת הרכב החשמלי כבר בעיצומה. הרכב החשמלי הוא אמנם דומה במראהו לרעהו שפועל באמצעות דלק, אך מתחת למכסה המנוע מדובר על משהו אחר לחלוטין. כמות החלקים ברכב חשמלי היא נמוכה הרבה יותר כאשר הדבר העיקרי ברכב הוא הסוללה, שהיא גם החלק היקר ביותר ברכב. העובדה שמדובר על מעט חלקים מורידה מאוד את עלויות האחזקה, שיחד עם העובדה שעלות החשמל זולה הרבה יותר מאשר העלות של דלק – הופכת את הרכישה של רכב חשמלי לעסקה משתלמת מאוד עבור מרבית האנשים.

אז איך בעצם עובד רכב חשמלי?

רכב חשמלי הוא רכב שמונע באמצעות סוללה בכוח החשמל. למעשה, ההמצאה של רכב חשמלי היא המצאה ישנה מאוד אך רק התקדמות הטכנולוגיה והתפתחותה אפשרו לייצר סוללות שיאפשר נסיעה של ק"מ רבים מבלי להכביד יותר מדי על משקל הרכב. רכבים חשמליים מודרניים מציעים בדרך כלל טווח נסיעה של כ- 300 עד 500 ק"מ, טווח שמספיק לרוב האנשים לכמה ימי נסיעה. כאשר אתם רוכשים רכב חשמלי כל מה שאתם צריכים לעשות בשביל לנסוע בו זה לטעון את הסוללה באמצעות עמדת טעינה ביתית או ציבורית, בעלות נמוכה הרבה יותר מאשר העלות המקבילה של דלק. 

איך עובד רכב חשמלי?

מה היתרונות של רכב חשמלי?

לרכב חשמלי יש כמה וכמה יתרונות על פני רכב בנזין או סולר:

  • רכב חשמלי לא צורך דלק, ומשכך עלויות הנסיעה שבו נמוכות הרבה יותר. 
  • ברכב חשמלי אין הרבה חלקים שצריך לתחזק וממילא הבלאי שלו נמוך יותר וגם הרכב שומר על ערכו לאורך זמן בצורה טובה.
  • רכב חשמלי איננו מזהם כמו רכב ששורף דלק בשביל לנסוע, אם כי חשוב לזכור כי תהליך הייצור של הסוללה עצמה כרוך בדרך כלל בשימוש עם דלקים מזהמים.
  • רכב חשמלי מאפשר נסיעה שקטה במיוחד בלי לשמוע את המנוע כמו ששומעים ברכב שאיננו חשמלי.
  • רכב חשמלי מאפשר לנהג לקבל את הכוח באופן מיידי בלחיצה על דוושת הגז ללא השהייה כמו ברכב שאיננו חשמלי.

למעשה, החיסרון העיקרי של רכב חשמלי לעומת רכב שאיננו חשמלי הוא הצורך לדאוג להטענת הרכב כל העת. לעומת הפריסה הנרחבת של תחנות דלק ברחבי הארץ, פריסת עמדות הטעינה לרכב חשמלי קטנה הרבה יותר והרבה פעמים אפשר להגיע לעמדת טעינה ולגלות שהיא תפוסה או תקולה. ולכן, הפתרון הטוב ביותר עבור כל בעל רכב חשמלי הוא התקנה של עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי בחנייה הפרטית.

כיצד מתקינים עמדת טעינה ביתית לרכב?

אם גם אתם רוצים לרכוש עמדת טעינה לרכב ויש לכם חנייה פרטית הרשומה בטאבו – הסיפור הוא פשוט למדי. כל מה שצריך לעשות הוא לפנות אל חברה מקצועית המבצעת התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, והיא כבר תדאג לכל השאר. אין ספק שעמדת טעינה ביתית היא נוחה הרבה יותר מאשר טעינה בעמדת ציבורית, בזכות העובדה שניתן לחבר אליה את הרכב בסוף יום ולקום בבוקר עם מאה אחוזי סוללה. אך האם מדובר על סיפור יקר? התשובה היא לא. התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי היא סיפור של כמה אלפי שקלים (2,500-5000 ₪ בדרך כלל, ללא עלות העמדה עצמה) תלוי במורכבותה של ההתקנה והגישה מארון החשמל לחנייה. אך כאשר מחשבים את החיסכון הגדול של חשמל לעומת דלק, ואת העלות הנמוכה של חשמל ביתי לעומת התשלום הנדרש כאשר מטעינים את הרכב בעמדת טעינה ציבורית – אין ספק שעמדה ביתית היא הפתרון המשתלם ביותר להטענת הרכב.

רכב חשמלי - איך הוא עובד?

מי מוסמך לבצע התקנה של עמדת טעינה ביתית?

התקנה של עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי צריכה להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך שעבר הכשרה מתאימה לביצוע העבודה ויודע לעשות אותה בצורה בטוחה. ועל כן, חשוב מאוד לפני שאתם ממהרים לסגור עם החברה שנותנת לכם את ההצעה הזולה ביותר להתקנה, לוודא כי החברה מעסיקה אנשי מקצוע מוסמכים ובעלי ניסיון אשר מורשים לבצע עבודות חשמל מורכבות כמו התקנה של עמדת טעינה ביתית. שימו לב שבמקרים מסוימים יהיה צורך להביא עוד איש מקצוע בכדי לבצע עבודות שונות כמו הרמת ריצוף או התקנה של עמוד מתאים לעמדה, ובמקרה כזה התשלום יהיה אף גבוה יותר. חברת בוסט פויינט הינה אחת החברות הוותיקות והמובילות בישראל בתחום עמדות הטעינה לרכב חשמליים, והיא מעסיקה אצלה אך ורק אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון בתחום שיוכלו לבצע את העבודה בצורה יעילה, בטוחה וזריזה. אם אתם רוצים להיות רגועים שהעמדה מותקנת כמו שצריך ולא מהווה סכנה לעוברים ושבים – בוסט פויינט היא הכתובת עבורכם.

5/5 - (23 votes)
שתף את הפוסט :
Facebook
Twitter
WhatsApp
איך עובד רכב חשמלי?
העתיד החשמלי כבר כאן.
ועכשיו זה קל מתמיד!
עם עמדות הטעינה המתקדמות של בוסט פוינט, מפסיקים לחשוש מטווח הנסיעה ומבזבוז זמן מיותר במרדף אחר הטעינה הבאה.