אחת השאלות היותר נפוצות בתחום הרכבים החשמליים עם עליית השימוש בהם בשנים האחרונות מתייחסת לתשתית שאנו צריכים בבית עבור עמדת טעינה פרטית בחניה שלנו. לצד חומרי גלם איכותיים כמו כבלים עמידים בחום, נשאלת השאלה אם עמדת הטעינה הפרטית שלנו תצריך מאיתנו לוח חשמל תלת פאזי או אם חיבור חד פאזי יספיק לנו.
אז מה עדיף? חד פאזי או תלת פאזי?
ראשית יש להבדיל בין מה צריך לבין מה עדיף. מרבית עמדות הטעינה מצריכות חיבור חד פאזי בלבד, אולם מבחינה בטיחותית, נוחות, מהירות טעינה והפחתת הסיכון לתקלות כדאי יהיה להשתמש בחיבור תל פאזי. עמדת טעינה תל פאזי יכולה לטעון את הסוללה שלכם כמעט באופן מלא תוך שעה אחת בלבד ולכן היא תהיה עדיפה למי שמעדיף לחסוך בזמן או למי שמחפש טעינה מהירה יותר כיוון שהוא צריך להשתמש ברכב בזמינות גבוהה לעתים קרובות (לדוגמה טכנאים המספקים שירות 24/7 שלפתע יכולים להיות מוקפצים לתקלה באמצע הלילה) וכן בבתים שבהם יש יותר מרכב חשמלי אחד וצריך להספיק להטעין את שני הרכבים. בחיבור חד פאזי לעומת זאת הטעינה תהיה איטית יותר ותיערך מספר שעות.
מה ההבדל בין חיבור תלת פאזי לחד פאזי?
במונחים של חשמל חיבור תלת פאזי מורכב משלושה קווי חשמל המחוברים יחד ויוצרים מערכת זרם חזקה ויציבה יותר. אם בחיבור חד פאזי ניתן להשתמש בהספק של 230 וולט, הרי שבמערכת תלת פאזי ניתן להשתמש ב415 וולט ולכן הטעינה מהירה יותר של הסוללה ברכב החשמלי שלכם. התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית פרטי כאמור תצריך מכם להתאים את התשתית לדרישות הטעינה של הרכב ובהתאם לתשתיות הקיימות בביתכם.
האם יש לכם צורך בשדרוג התשתית הביתית שלכם?
בהתאם לסוג התשתיות הקיימות בביתכם ולדרישות הרכב החשמלי שלכם תוכלו לבדוק אם אתם צריכים עמדה תלת פאזית או חד פאזית. התקנת עמדה טעינה ביתית תיעשה על ידי חשמלאי מוסמך בלבד שיוכל לבדוק זאת עבורכם. שימו לב כי שדרוג מערכת החשמל בביתכם לתלת פאזי תאפשר לכם גם להשתמש ביותר מכשירי חשמל בבית בו זמנית, כולל מכשירים כבדים יותר, ולהפחית את הסיכון לקצר או שריפה. חשוב יהיה לעשות שימוש בחומרי גלם איכותיים, מהלוח עצמו, דרך הכבלים המתאימים לקיבולת החשמלית שהם הולכים לשאת וגם למתגי קצה. אנו בבוסט פויינט נשמח לעמוד לשירותכם ולהתקין לכם עמדת טעינה מקצועית ואיכותית לרכב החשמלי שלכם.