התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבית פרטי

פתרון מתקדם לבית הפרטי שלכם!

משנה לשנה מידת הפופולריות של רכבים חשמליים הולכת ועולה מה שמעלה את הביקוש של התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבית פרטי. כידוע לרכבים חשמליים יש יתרונות רבים על פני רכבי הבנזין והדיזל שכולנו מכירים ומלבד הדאגה לאיכות הסביבה הרי שמדובר גם בחיסכון כלכלי משמעותי בעלויות התחזוקה השוטפת של הרכב עצמו והשימוש בו. התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית פרטי תהיה חיונית לכל אדם/משפחה המחזיקים ברכב חשמלי.

מי מבצע את התקנת העמדה?

ההתקנה של עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי תתבצע על ידי חשמלאי מוסמך, מקצועי ומנוסה. החשמלאי יגיע תחילה אל השטח, יאפיין עם הלקוח את מיקום עמדת הטעינה הרצויה והיכן ניתן להתקין אותה ובהתאם לכך יספק הצעת מחיר לביצוע העבודה. במסגרת ההתקנה החשמלי יצטרך להעביר חשמל דרך ארון החשמל בו מותקן הפחת הראשי ועד לעמדת הטעינה שתותקן על אחת משלושת האופציות הבאות: גדר או חומה בבעלות בעל הבית הפרטי או על עמוד ייעודי להתקנת העמדה. זמן ההתקנה של העמדה תהיה כ-3 שעות של עבודה בממוצע בתנאי שמדובר בהתקנה סטנדרטית ללא צורך בעבודות מיוחדות כמו חציבה בקירות או בריצוף ועוד.

מהן העלויות הכרוכות בעמדת טעינה לרכב חשמלי?

עליות התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבית פרטי עשויה לנוע מעט לפה או לפה אך יש לנו בבוסט פוינט יש טווח מחירים עבורכם כדי שתוכלו להעריך את העלויות הצפויות ולהיות מוכנות נפשית וכלכלית:

  • מחיר התקנה בסיסי – עלויות ההתקנה הבסיסיות ינועו בין 2,000 ₪ ל-5,000 ₪. המחיר הנו כולל מע"מ. בדרך כלל יהיה מדובר בשירות התקנה הרחוקה לא יותר מעשרים מטרים מארון חשמל הראשי שלכם. ככל שהמרחק יהיה גדול יותר כך המחיר עשוי להיות גבוה ביותר ב100-150 ₪ נוספים לכל מטר נוסף. 
  • עלויות עמדת הטעינה – עמדת הטעינה עצמה עולה בין 2,000 ל-3,000 ₪. עמדת טעינה ביתית מומלצת תהיה מסוג AC וניתן יהיה לעשות בה שימוש בתשתית של 7 עד 22 KW בדרך כלל (בין חיבור חד פאזי לתלת פאזי בהתאם לסוג העמדה. מומלץ להתקין תלת פאזי בארון החשמל שלכם בכל מקרה). 
  • מחיר עמוד טעינה – מחירו עשוי לנוע בין 900 ל-1000 שקלים במידה וצריך עמוד. אם יש חומה או גדר בבעלותכם בטאבו וממוקמים באזור טוב בחניה אין צורך בעמוד. 
  • עלויות נוספות במידת הצורך – בהתאם לתנאי השטח לעתים יהיה צורך בשירותים מיוחדים כמו שבירת קירון, הרמת ריצוף, חפירות או אפילו פריסה של תשתית חשמל נוספת וארוכה יותר. המחירים כאן עשויים לנוע באזור כמה מאות שקלים לכל מטר נוסף, במחיר המשתנה בהתאם לסוג העבודה הנדרשת במקום.

ההכנות שכדאי לעשות לעמדת טעינה לרכב חשמלי:

עמדת טעינה ביתית תהיה עמדה מסוג AC שהיא הנפוצה ביותר לשימוש ביתי מבין 4 סוגי הטעינות המוכרות כיום לכלי רכב חשמליים. בשלבים הראשוניים לפני התקנת עמדת הטעינה כדאי להתייעץ עם חשמלאי מוסמך מטעם בוסט פויינט שכן הוא זה שיבצע את ההתקנה בשטח. מה שאתם רוצים לבדוק מול החשמלאי המוסמך הוא קודם שמערכת החשמל שיש לכם אכן עומדת בדרישות המתאימות לעמדת הטעינה מסוג AC שבה משתמשים כיום לטעינת רכבים חשמליים בבית. במקרים מסוימים בהם נדרשת הרחבה או שיפור במערכת החשמל הביתית שלכם, בדרך כלל החשמלאי יוכל לבצע את זה בעצמו ללא צורך באישורים מיוחדים או חברה חיצונית.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית פרטי
התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בביתים פרטיים
התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבית פרטי
הצטרפו להמפכה!

השאירו פרטים ותתחדשו בעמדת טעינה!

מהן עלויות הטעינה של רכב חשמלי בבית?

רגע לפני שנעבור לדבר על שלבי ההתקנה של עמדת טעינה ביתית לרכב החשמלי שלכם אתם ודאי שואלים את עצמכם לגבי העלויות. חשמל כמובן עולה כסף וטעינת הרכב תדרוש חשמל – אז מה יותר משתלם? עלויות הטעינה החשמלית של הרכב או תדלוק הרכב בבנזין? התשובה היא כמובן שחשמל יהיה עדיף עבורכם שכן הוא זול בהרבה משימוש בבנזין. את התעריף המדויק (שעשוי להשתנות מעת לעת) לקוט"ש חשמל לעמדות טעינה ביתיות תוכלו לברר מול חברת החשמל. נכון ליום כתיבת מדריך זה העלות עומדת על כ-57 אג' לקוט"ש. נציין רק שהתעריף עשוי להשתנות בהתאם לעונות השנה וגם לזמן בו את מטעינים את הרכב שלכם. לצורך העניין הטענת הרכב בשעות הלילה עשויה להיות זולה משמעותית משעות הפסגה שעשויות לייקר את העלות לקוט"ש אפילו פי שלושה מהמחיר הממוצע

היתרונות של התקנת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי:

  • נוחות – הרבה יותר נוח להטעין את הרכב בחניה הפרטית של הבית הפרטי שלנו מאשר לנסוע במיוחד לעמדת טעינה ציבורית.
  • ניהול זמן – גם אם עמדות הטעינה הציבוריות מהירות יותר מאשר עמדת טעינה ביתית הרי שגם להמתין חצי שעה-שעה בעמדה ציבורית יכול להיות בזבוז זמן וזה לא כולל הנסיעה וההגעה לעמדות אלה. לעומת הטעינה הביתית שיכולה להתבצע בשעות הלילה כשאנו ישנים או כשאנו בבית עושים מיני דברים.
  • עלויות – צריכת החשמל הביתית עולה שליש או רבע מהמחיר שיעלה לכם בעמדות טעינה ציבורית. 
  • שמירה על הסוללה – עמדת הטעינה הביתית הינה איטית יותר מה שמיטיב עם אורך חיי הסוללה ושמירה על האפקטיביות שלה, לעומת עמדות הטעינה המהירות העשויות לאורך זמן להפחית מערכה של הסוללה ולגרום לבלאי מהיר יותר.

שלבי ההתקנה של העמדה בבית פרטי:

  • מיקום ההתקנה –התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית פרטי תהיה שונה מאשר התקנת עמדת טעינה לבתי עסק. ראשית יהיה עליכם להתייעץ עם חשמלאי מוסמך שיבצע את ההתקנה לגבי מיקום עמדת הטעינה. ניתן להתקין את העמדה על גדר, חובה או עמוד טעינה ייעודי שהותקן במקום לצורך זה. בדקו היכן בחניה הפרטית שלכם תוכלו למקם את עמדת הטעינה שלכם, קרוב ככל האפשר לרכב שלכם. חשוב שהעמדה תהיה מוגנת בתנאי מזג האוויר השונים.
  • הכנות – כדאי יהיה להכין את השטח ליום ההתקנה. זה אומר לפנות חפצים שונים העשויים להפריע בקו המעבר בין ארון החשמל הראשי לעמדת הטעינה ולהכין מראש את סיסמת הWIFI שלכם אותה החשמלאי יצטרך כדי לבצע הגדרות שונות בעמדת הטעינה.
  • בשלב הבא החשמלאי יגיע ביום שקבעתם, יבדוק את השטח ויחל בעבודה. השלב הראשון בהתקנה יהיה להתקין את עמדת הטעינה וכבל החשמל לקיר/עמוד הטעינה במקום. החשמלאי יבצע בדיקות בטיחות שונות החיוניות לווידוא שהעמדה עומדת בכל התקנים הנדרשים ואף יתדרך אתכם בשימוש בעמדה.
  • לאחר הדרכת הבטיחות החשמלאי ידריך אתכם לגבי אופן השימוש בעמדת הטעינה, יציג את הלחצנים השונים ויספק לכם מס' טלפון ליצירת קשר במידת הצורך לתמיכה טכנית.
  • לבסוף יעשה החשמלאי שימוש בסיסמת הWIFI שלכם ויחבר אותה לעמדה, יבצע הגדרות שונות אחרונות ועוד. החיבור של העמדה לאינטרנט חשוב מאוד לצורך ביצוע עדכונים, שליטה וסיוע מרחוק במידת הצורך, מעקב אחר צריכת החשמל ועוד.
כל הסיבות לבחירה מנצחת!
טעינה ירוקה ומהירה!
שירות לקוחות מנצח!
חסכון של זמן וכסף!

ממה מורכבת הצעת המחיר להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית פרטי?

תיאור

סוג העמדה עצמה

יש עמדות טעינה מסוגים שונים עם חיבורים שונים. כך למשל עמדת תלת פאזי מסוג AC תעלה באזור 2700 ₪ כולל מע"מ ואילו עמדת טעינה חד פאזי מסוג AC תעלה באזור 2500 ₪. 

האם יש צורך בעמוד טעינה?

עמוד טעינה עשוי לייקר מעט את העלויות של התקנת העמדה הפרטית. לצורך העניין במקום בו אין מקום להתקין את העמודה, כלומר אין חומה או גדר, זה יתבצע באמצעות התקנת עמוד טעינה שיעלה באזור 900 שח.

מורכבות ההתקנה

פרמטר נוסף שעשוי להשפיע על מחיר ההתקנה של העמדה הוא כמובן רמת המורכבות שלה. האם יש צורך לשבור בטון או ריצוף? האם מדובר במערכת חכמה שצריך להגדיר אותה? אילו תשתיות נדרשות במקום?

המרחק מארון החשמל הראשי

על מנת לחבר את עמדת הטעינה לחשמל כדי שתוכל להטעין את הרכבים יש הצורך לחבר אותה אל ארון החשמל הראשי בבית או בבניין שלכם. בדרך כלל הצעת המחיר הראשונית תכלול עבודה במרחק של עד 20 מטר, בעוד שכל מטר נוסף יעלה עוד כ-150 שח. 

שירותים נוספים

במידה ומתבקשים במקום שירותים נוספים כמו התקנת עמוד הטעינה, הוספת קו חשמל מרכזי ועוד שירותים נוספים הנדרשים במקום תהיה לכך השלכות על מחיר ההתקנה של העמדה. כמובן שצריך לבקש מהחשמלאי להעריך דברים אלו מראש ולכלול אותם בהצעת המחיר הראשונית ללא הפתעות שיתגלו לכם במהלך או לאחר ההתקנה.

 

שאלות ותשובות על עמדות טעינה לבית פרטי

כל מה שרציתם לדעת נמצא כאן!

קניית רכב חשמלי היא צעד חכם, כלכלי ובעיקר משנה חיים, אך יחד איתו באות המון שאלות. הרבה מהשאלות הן על עמדות הטעינה ורוב השאלות חוזרות על עצמן. לכן הכנו עבורכם סט של שאלות ותשובות שאנחנו שומעים על בסיסי יומיומי בתחום. 

כיום ישנם סוגים שונים של כלי רכב חשמליים, החל מקורקינטים ואופניים חשמליים ועד לרכבים משפחתיים. ישנם 4 אפשרויות טעינה עיקריות: טעינה ישירה באמצעות שקל החשמל המשמשת בעיקר עבור קורקינטים ואופניים חשמליים, טעינה איטית באמצעות בקר, עמדת טעינה קבועה מסוג AC הנפוצה ביותר כיום ומשמשת בעיקר בבתים פרטיים ועמדת טעינה ציבורית מסוג DC המספקת יכולת טעינה מהירה פי כמה וכרוכה בעלויות תחזוקה והקמה גבוהות במיוחד.

להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בביתכם יתרונות רבים. כאמור מדובר בעניין של נוחות, חיסכון בזמן וזמינות של עמדת הטעינה במקום בו אתם גם כך מחנים את הרכב שלכם כאשר אתם בבית. בעוד עלויות הטעינה בעמדות ציבורית עשויות להגיע גם לשקל או שניים לקוט"ש הרי שבעמדות ביתיות המחיר עומד על כחצי שקל לקוט"ש בממוצע, בהתאם כמובן למשתנים שונים העשויים להשפיע על המחיר (אך עדיין זול יותר משמעותית מעמדה ציבורית).

מחיר עמדת טעינה לרכב חשמלי נעה בין 2,000 ל-5,000 ₪ כולל מע"מ בדרך כלל. המחיר אינו כולל את עמדת הטעינה עצמה העשויה לעלות בין 2,000 ל-3,000 ₪. עלויות אלה כוללות התקנה סטנדרטית ללא צורך לחצוב בקירות, במרצפות או בשירותים מיוחדים אחרים העשויים להידרש בהתאם לתנאי השטח.

זמן הטעינה תלוי בגודל הסוללה ברכב וכן בסוג הטעינה שבה משתמשים. בעוד שבעמדות טעינה ציבורית עם סוג טעינה מסוג DC הזמן לטעינה מלאה עשוי לקחת עד חצי שעה-שעה לכל היותר, הרי שבעמדות טעינה ביתיות מסוג AC הטעינה היא איטית יותר ועשויה לקחת בין 4 ל-9 שעות בהתאם לגודל הסוללה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
הקראת תוכן לכבדי ראייה
5/5 - (61 votes)