כולם כבר מבינים שהעתיד בעולם הרכב אלו הרכבים החשמליים. אם עד לפני כמה שנים כניסת הרכבים החשמליים לארץ דשדשה והם לא תפסו נתח משמעותי במכירת הרכבים החדשים, בשנתיים האחרונות אפשר לראות נסיקה עצמוה בכמות דגמי הרכבים החשמליים המגיעים לארץ והרבה מאוד אנשים מבינים את פוטנציאל החיסכון העצום ברכישה של רכב שלא צורך דלק. אז נכון, גם הטעינה של רכב חשמלי בחשמל היא פעולה שעולה כסף אך עדיין זו נחשבת הרבה יותר זולה מאשר התשלום הגבוה עבור מילוי של מיכל דלק. למעשה, הדבר היחיד שמונע מאנשים לרכוש רכב חשמלי הוא עניין הטווח וטעינת הרכב, במיוחד עבור אנשים כאלה שאין להם היכן להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי.
כמה עולה להטעין רכב חשמלי?
המחיר להטענת רכב חשמלי מתחלק לשני חלקים: הטענה בעמדה ביתית והטענה בעמדה ציבורית. בעוד שבהטענה באמצעות עמדת טעינה פרטית המחיר לתשלום יהיה בדרך כלל רק עבור החשמל שנצרך, כאשר מדובר על הטענה בעמדה ציבורית יהיה גם תשלום נוסף עבור מפעיל העמדה. עם זאת, גם אם ניקח את העמדה הציבורית היקרה ביותר בתור דוגמא, עדיין עלויות מילוי חשמל עבור טווח נסיעה של כמה מאות ק"מ יהיה זול במאות שקלים מאשר מילוי של טווח נסיעה דומה באמצעות דלק. למעשה, בממוצע אדם שמשלם כ – 1,000 ₪ עבור דלק בחודש, יוכל לחסוך כ – 70 עד 90 אחוז מהסכום כאשר יעבור להשתמש עם רכב חשמלי ולשלם כ – 100 עד 300 ₪ לכל היותר עבור הטענת הרכב.
כמה זמן נמשכת ההטענה של רכב חשמלי?
הטענת רכב חשמלי היא פעולה איטית הרבה יותר מאשר מילוי דלק. זהו למעשה החסם העיקרי שעומד בפני אנשים, אשר מבינים את היתרונות הרבים של רכב חשמלי ועדיין מפחדים להיתקע בעמדות טעינה למשך זמן רב. ההטענה של רכב חשמלי בעמדה ציבורית מהירה יכולה להיות עניין של פחות משעה, אך זה עדיין יותר מאשר מילוי דלק שלוקח בממוצע 5 עד 10 דקות בלבד כולל ההמתנה למשאבה. הטענה באמצעות עמדת טעינה שאיננה מהירה או באמצעות עמדת טעינה ביתית יכולה לקחת כמה שעות, תלוי בסוג המטען והיכולות שלו, ובסוג הרכב והסוללה שלו. ההטענה האיטית ביותר היא הטענה באמצעות מה שמכונה "כבל סבתא" כבל חשמל רגיל המתחבר לשקע רגיל, אשר טעינה באמצעותו של הרכב מאפס למאה עלולה לקחת גם 24 שעות ואף יותר (תלוי בעיקר בגודל הסוללה).
היכן אפשר להתקין עמדת טעינה ביתית?
התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי הופכת את החיים של בעלי רכב חשמלי לנוחים ופשוטים הרבה יותר. למעשה, כאשר אדם מבצע התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי אצלו בחנייה ומטעין את הרכב למאה אחוז בכל לילה, הוא כמעט ולא צריך להשתמש עם עמדות טעינה ציבוריות אלא אם כן הוא מבצע נסיעות רחוקות במיוחד. את העמדה מתקינים בחנייה הפרטית, באמצעות כבל חשמל המגיע מארון החשמל הפרטי ועד לחנייה. זוהי הדרך הקלה והפשוטה ביותר עבור התקנה של עמדת טעינה ביתית. אולם, לא תמיד אפשר להעביר כבל חשמל ישירות מהארון הפרטי ויש צורך להתחבר אל ארון החשמל הראשי של הבניין. במקרה כזה התהליך מורכב יותר ודורש גם התקנה של מונה נפרד בכדי לדעת כמה חשמל צורכת עמדת הטעינה.
מהו התהליך להתקנת עמדת טעינה המחוברת ללוח הראשי?
בשלב הראשון יש להגיש בקשה לוועד הבית של הבניין עבור קבלת היתר להתקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי. ועד הבית צריך להגיש את תשובתו בתוך פרק זמן של 25 יום ולפרט בתשובה את כל הנושאים הקשורים בתהליך ההתקנה, מיקומה של העמדה, צורת ההתחשבנות עם הדייר וכן הלאה. שאר דיירי הבניין יכולים להשיג על ההסכם בין הוועד לבעלי הרכב החשמלי בתוך פרק זמן של 30 יום ולנמק בפנייה אל המפקח על המקרקעין מדוע ההסכם איננו מקובל עליהם. במידה וההתנגדות נדחתה או שלא הוגשה התנגדות ניתן להתקין את העמדה בתוך 45 יום, כמובן תוך התחשבות בתנאי ההסכם ובצורה בטוחה על ידי חשמלאי מוסמך אשר יודע לבצע את העבודה כמו שצריך על פי דרישות החוק בנושא.
מהו המחיר להתקנת עמדת טעינה ביתית?
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי היא סיפור של כמה אלפי שקלים. ישנם הרבה מאוד גורמים אשר משפיעים על המחיר הסופי של ההתקנה ובהם מורכבות ההתקנה ואורך הכבל שצריך למתוח. יש לשים לב כי מחיר עמדת טעינה לרכב חשמלי איננו כלול במחיר ההתקנה ויש לרכוש את העמדה בנפרד. למעשה, עלות ההתקנה בלבד של עמדת טעינה ללא תוספות מיוחדות או התקנה מורכבת נעה באזור של 2,500 עד 4,000 ₪ כאשר התקנה מורכבת או כבל שארוך יותר מ – 25 מ' יגרמו למחיר לעלות. במקרים מסוימים יש צורך גם בהזמנה של איש מקצוע נוסף אשר יבצע הרמה של ריצוף או חציבה בקרקע, גם אז עלות ההתקנה תהיה גבוהה יותר.
האם ניתן להתקין עמדת טעינה אם אין חנייה פרטית?
ישנם פתרונות שונים עבור התקנה של עמדת טעינה עבור דיירים שאין להם חנייה פרטית אשר רשומה על שמם בטאבו. במקרה כזה ובמיוחד כאשר ישנם כמה דיירים עם רכב חשמלי בבניין, ניתן להתקין עמדת טעינה מנוהלת אשר מאפשרת את השימוש במטען אחד לכל בעלי הרכב החשמלי שגרים בבניין, תוך שהיא מנהלת ומחשבת את השימוש של כל אחד ואחד וכך ניתן לגבות ממנו את הסכום המדויק שהוא צריך לשלם עבור הטעינות שביצע בעמדה. עמדה כזאת צריכה להיות מחוברת לרשת וכך ניתן לגשת אל הנתונים בדבר הטעינה ומצבה של העמדה בכל רגע נתון, לבצע עדכונים מרחוק ולהגביל במידת הצורך את צריכת החשמל של העמדה. במקרה של עמדת טעינה מנוהלת חשוב להקפיד להתקין גם מערכת לניהול עומסים אשר תאפשר שימוש בכמה עמדות טעינה יחד ללא חשש של עומס יתר על תשתית החשמל במקום.
למה עסקים מתקינים עמדות טעינה?
ניתן לראות כיום הרבה מאוד עסקים ומרכזים מסחריים אשר בוחרים להתקין בחנייה שלהם עמדות טעינה לרכב חשמלי. למעשה, כל בעל רכב חשמלי שזקוק להטענת הרכב יעדיף ללכת אל עסק או מרכז מסחרי שבו יש עמדות טעינה שאליהן יוכל לחבר את הרכב שלו ולהטעין, על פני מקום שאין בו עמדות טעינה. ולכן, אין ספק שהתקנה של עמדות טעינה בחניית העסק היא משתלמת גם עבור בעל העסק. התקנת עמדת טעינה לבתי עסק מתבצעת על ידי חברות המתמחות בתחום ההתקנה של עמדות טעינה, ולוקחת בדרך כלל זמן רב יותר מאשר התקנה של עמדת טעינה בודדת לאדם פרטי.
איזה חברה מתקינה עמדות טעינה?
ישנן חברות רבות אשר מתקינות עמדות טעינה ביתיות לרכב חשמלי. עם זאת, אם אתם רוצים לוודא שהמתקין שיגיע אליכם הוא חשמלאי מוסמך אשר יודע לעשות את העבודה ועבר הכשרה מתאימה בכדי להתקין עמדות טעינה לרכב חשמלי, כדאי שתבחרו בחברה מקצועית ומוכרת אשר מחזיקה בחשמלאים מוסמכים שעושים את העבודה בצורה הבטוחה והיעילה ביותר. בסופו של דבר מדובר בעבודה עם חשמל והתקנה לא נכונה או לא בטוחה של העמדה עלולה לגרום לדברים חמורים שאתם עלולים לשאת בתוצאות שלהם.
האם צריך לבטח עמדת טעינה לרכב חשמלי?
גם כאשר מתקינים את עמדת הטעינה כמו שצריך על ידי חשמלאי מוסמך, כדאי מאוד שלא לקחת סיכון ולבטח את עמדת הטעינה לרכב. אם חלילה יקרה משהו למישהו כתוצאה מהעמדה אתם עלולים לעמוד לדין ולשלם הרבה מאוד כסף. חשוב לשים לב שעמדת הטעינה איננה כלולה בביטוח לרכב גם למי שמחזיק בביטוח מקיף, משום שמדובר על משהו חיצוני שאיננו חלק מהרכב. עם זאת, הרבה מאוד אנשים מחזיקים בפוליסה של ביטוח דירה, אשר במקרים רבים כוללת גם את עמדת הטעינה בדיוק כמו מכשירי חשמל אחרים של בעל הרכב. על כן, מי שכבר יש לו ביטוח דירה כדאי שיבדוק האם הביטוח שלו כולל את העמדה ואם לא יוסיף אותה לביטוח או ירכוש ביטוח נפרד.
היכן מתקינים את עמדת הטעינה?
כאשר מדובר על חנייה פרטית שנמצאת בתוך חניון, מתקינים את עמדת הטעינה על גבי קיר החניון. במקרה של חנייה פרטית שלא בתוך חניון מקורה אפשר להתקין את העמדה על גבי גדר סמוכה. אם אין גדר יש צורך בהתקנה של עמוד מיוחד עבור העמדה, עבודה אשר מייקרת את עלות ההתקנה בעוד כמה מאות שקלים. בכל מקרה, ההתקנה חייבת להתבצע בצורה שלא תפגע באסתטיקה של חזית הבניין ותאפשר הטענה בצורה בטוחה וללא הפרעה לשימוש המשותף בבניין.
כמה זמן לוקח להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי?
התקנה של עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי היא בדרך כלל לא סיפור מורכב. העבודה נמשכת לרוב כמה שעות, אשר במהלכם החשמלי מבצע גם את כל הבדיקות הנדרשות בכדי לוודא שהעמדה מותקנת בצורה בטוחה. כל הסיפור הזה לא לוקח יותר מחמש שעות, אלא אם כן מדובר על התקנה מורכבת יותר הדורשת עבודה רבה ובמיוחד אם יש צורך להזמין אנשי מקצוע נוספים אשר יבצעו עבודות שהמתקין לא יכול לבצע.
מה צריך לעשות לפני שהמתקין מגיע לביצוע ההתקנה?
לפני הגעת המתקין כדאי מאוד לפנות את כל המקומות שבהם הוא יצטרך לעבוד, בכדי לאפשר לו עבודה זריזה ויעילה. במיוחד כאשר מדובר על חנייה צפופה או מקום קטן חשוב שיהיה למתקין את המרווח המאפשר לו עבודה יעילה שלא תמרח לאורך כל היום. כמו כן, חשוב לשים לב שאתם יודעים את הסיסמא לרשת האינטרנט האלחוטית בכדי שהמתקין יוכל לחבר לכם את העמדה לרשת ולא תצטרכו אחר כך לשבור את הראש בכדי לחבר אותה. חיבור העמדה לרשת בעמדה פרטית היא לא תמיד בגדר חובה אך כדאי מאוד לחבר אותה בכדי שיהיה אפשרות לבצע בקרה ותיקון של תקלות בעמדה מרחוק.
בוסט פויינט – התקנה עמדות טעינה לרכב חשמלי
אם אתם מחפשים את החברה הטובה ביותר עבור התקנה של עמדות טעינה – כדאי שתכירו את חברתנו בוסט פויינט אשר נחשבת לאחת החברות המובילות בישראל בתחום. אנו בבוסט פויינט מעסיקים את מיטב אנשי המקצוע בתחום והיא מקפידה על עמידה בלוחות זמנים וביצוע של עבודה מהירה, יעילה ובטוחה. אנשי המקצוע שלנו בחברת בוסט פויינט מחזיקים בידע ובניסיון רב בהתקנה של עמדות טעינה ללקוחות פרטיים ועסקיים, והניסיון שלהם מסייע להם לבצע את העבודה בצורה הטובה והזריזה ביותר. גם עסקים רבים ברחבי הארץ בחרו להתקין את עמדות הטעינה בחנייה שלהם על ידי אנשי המקצוע שלנו, המקפידים על רמת שירות גבוהה וזמינות מלאה לכל שאלה או בקשה.