כמה עולה סוללה לרכב חשמלי?

תוכן עניינים

כמעט כל אדם שרוצים לרכוש רכב חדש ניצב בפני התלבטות משמעותית. האפשרות לרכוש רכב חשמלי אשר עלויות האחזקה שלו זולות בהרבה ואינו צורך דלק – קורצת להרבה מאוד אנשים, אשר מתלבטים האם רכב חשמלי ימלא את הצרכים שלהם. במקרים רבים החיסכון משתלם כל כך ששווה עבורו לוותר על מעט נוחות ולהתרגל לדברים חדשים. למעשה, היתרון היחיד של רכב המונע באמצעות דלק על פני רכב חשמלי הוא היכולת למלא דלק בתוך דקות ספורות באחת מתחנות הדלק הרבות הפזורות ברחבי הארץ. ברכב חשמלי לעומת זאת, ההטענה של הסוללה לוקחת לא מעט זמן וגם פריסת עמדות הטעינה הציבוריות עדיין רחוקה מלמלא את הביקוש.

למי כדאי לרכוש רכב חשמלי?

כל אדם שמשתמש ברכב שלו מדי יום ונוסע כמות ק"מ ממוצעת פלוס יכול לגלות שרכב חשמלי יחסוך לו הרבה מאוד כסף. עם זאת, כאשר מדובר על אדם שאין לו אפשרות להקים עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי בחנייה הוא חייב לקחת בחשבון את הצורך להגיע מדי פעם אל עמדות הטעינה הציבוריות ולהמתין שם עד לטעינת הסוללה. בכל מקרה, כדאי לדעת שבחלק גדול מן המקרים גם אנשים שגרים בבתים משותפים ואין להם חנייה פרטית הרשומה על שמם בטאבו יכולים בצורה כזאת או אחרת להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב שבה יוכלו להטעין את הרכב בזמן שהם בבית.

 

כמה עולה סוללה לרכב חשמלי?

כיצד בוחרים רכב חשמלי?

הדבר החשוב ביותר כאשר באים לרכוש רכב חשמלי הוא לתת את הדעת בנושא הטווח. למעשה, טווח הנסיעה של הרכבים החשמליים היום נע לרוב בין 300 ל – 400 ק"מ בטעינה בודדת, מה שאמור להספיק עבור רוב האנשים לכמה ימי שימוש. עם זאת, עבור אנשים שנוסעים מדי יום נסיעות ארוכות הצורך לחבר את הרכב למטען לעיתים תכופות ולהמתין זמן רב יכול להיות מעיק, ועל כן כדאי מאוד לוודא שהרכב תומך בטעינה מהירה ושעמדת טעינה מהירה קיימת באזור.

מהו המחיר של סוללה לרכב חשמלי?

נושא מחיר הסוללה הוא הנושא החשוב ביותר כאשר מדברים על כדאיות הרכישה של רכב חשמלי. כמו סוללה של כל מוצר חשמלי אחר גם סוללה של רכב חשמלי בסופו של דבר תעשה את שלה ויהיה צורך להחליף אותה. אמנם, לא מדובר על משהו שאמור לקרות בטווח השנים הקרוב אלא רק לאחר הרבה מאוד שנים של שימוש. בכל מקרה, סוללה של רכב חשמלי היא סיפור יקר למדי ומחירה יכול להגיע גם קרוב למאה אלף שקלים. עם זאת, את מרבית הסוללות ניתן להחליף תמורת כמה עשרות אלפי שקלים ובכך לקבל רכב במצב חדש לחלוטין.

מי מבצע התקנה של עמדות טעינה לרכב?

עמדת טעינה לרכב חשמלי מתבצעת על ידי חשמלאים מוסמכים אשר מחזיקים בידע הדרוש בכדי לבצע את ההתקנה בצורה בטוחה. התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי היא אמנם לא עניין מורכב או מסובך מדי אך כזה הדורש ידע מקצועי בכדי לבצע אותו בצורה בטוחה ונכונה. לעיתים בכדי לבצע את העבודה יש צורך בביצוע של עבודות מורכבות כמו הרמת ריצוף או חציבה בקרקע, אז החשמלאי יזמין איש מקצוע נוסף שיבצע את העבודה והיא כמובן תעלה יותר כסף.

כמה עולה התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי?

אין ספק שרכישה של רכב חשמלי היא רכישה משתלמת במיוחד. אולם, כדאי לקחת בחשבון את כלל העלויות הנלוות לרכישה כמו עלות עמדת הטעינה עצמה וההתקנה שלה. מחיר עמדת טעינה לרכב חשמלי נע באזור ה – 2,500 ₪ לעמדה, כאשר המחיר כולל רק את העמדה ללא התקנה. טווח המחירים של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי הוא רחב מאוד, משום שבכל מקום מורכבות העבודה היא שונה וממילא גם העלות שלה. כאשר אתם מזמינים חברה מקצועית עבור התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי הדבר הראשון שהיא תעשה הוא לשלוח איש מקצוע שייתן את חוות דעתו מהו המקום הטוב ביותר עבור התקנת עמדת הטעינה, ומהי העלות המשוערת להתקנה.

כמה עולה סוללה לרכב חשמלי?

התקנת עמדות טעינה אצל בוסט פויינט

התקנה של עמדת טעינה חייבת להתבצע על ידי אנשי מקצוע שיודעים את העבודה ועושים אותה בצורה בטוחה ונכונה. אצלנו בחברת בוסט פויינט מועסקים אך ורק חשמלאים מוסמכים אשר מחזיקים בניסיון רב בהתקנה של עמדות טעינה לרכבים חשמליים המבצעים מדי יום התקנות של עמדות טעינה בכל רחבי הארץ. כמו כן, החברה מבצעת התקנת עמדת טעינה לבתי עסק אשר רוצים להציע ללקוחות שלהם עמדות טעינה לרכב החשמלי בזמן שהם מבקרים בחנות/קניון/מסעדה שלהם. במקומות כאלה מדובר לפעמים על התקנה של כמה וכמה עמדות טעינה במקביל, כאשר במקרה כזה יש צורך בהתקנה של מערכת בקרה חכמה אשר מפקחת על צריכה החשמל של העמדות ויודעת לווסת את העומס בצורה כזאת שלא יתרחשו הפסקות חשמל כתוצאה מן העומס. העבודה במקומות כאלה יכולה לקחת גם כמה ימים, לעומת כמה שעות בודדות שמספיקות עבור עמדת טעינה בודדת שמתקינים בחנייה של לקוח פרטי.

5/5 - (13 votes)
שתף את הפוסט :
Facebook
Twitter
WhatsApp
כמה עולה סוללה לרכב חשמלי?
העתיד החשמלי כבר כאן.
ועכשיו זה קל מתמיד!
עם עמדות הטעינה המתקדמות של בוסט פוינט, מפסיקים לחשוש מטווח הנסיעה ומבזבוז זמן מיותר במרדף אחר הטעינה הבאה.