מה עדיף: עמדת טעינה צמודה לקיר או על עמוד?

תוכן עניינים

כל בעל רכב חשמלי מכיר בחשיבות של עמדת טעינה פרטית מבלי הצורך בהסתמכות על עמדות טעינה ציבוריות. לצד הנוחות והיעילות שבטעינת הרכב בחניה הפרטית, בעיקר בלילה בזמן שאנו גם ככה ישנים או נמצאים בבית בעיסוקים אחרים, ישנם גם יתרונות רבים אחרים כמו החיסכון בעלויות למשל. כאן עולה השאלה, איזו עמדת טעינה פרטית אנו רוצים או צריכים? זו שצמודה לקיר או עמדת טעינה על עמוד ייעודי? 

סוגים שונים של עמדות טעינה לרכב חשמלי:

לפני שתזמינו שירותי התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי אתם ודאו תרצו לבדוק את האפשרויות העומדות בפניכם. כדאי יהיה לקרוא מעט ולהכיר את סוגי עמדות הטעינה השונות, היתרונות והחסרונות שלהן וכמובן את ההתאמה שלהן לתשתיות הקיימות. בכך נוכל להחליט איזו עמדה עדיפה לנו. סוגי העמדות הנפוצות ביותר:

  • עמדת טעינה צמודה לקיר – זו העמדה הנפוצה והפופולרית ביותר. מדובר בעמדת טעינה איכותית המצריכה חיבור חד פאזי או תל פאזי בהתאם לדגם העמדה. עמדה זו מותקנת על קיר ונחשבת לעמדה קבועה ולא ניידת. בדרך כלל יהיה מדובר בקיר החומה בחניה פרטית או בקיר הבנייה כאשר מדובר על בניין מגורים משותף. 
  • עמדת טעינה המותקנת על עמוד – עמדת טעינה המותקנת על עמוד. במקום שבו אין חומה או קיר להתקין את העמוד במרחק סביר מהרכב החונה שצריך לטעון מתקינים עמוד ייעודי בשטח החניה ועליו מתקינים את העמדה. 
  • עמדת טעינה עצמאית ניידת – מדובר על עמדה ניידת המאפשרת חיבור לשקע חשמלי ביתי וניתן לנייד אותה אותנו ממקום למקום, לעצור במקום בו ניתן להתחבר דרך החניה לשקע חשמל רגיל ולחבר את העמדה. יש לשים לב להנחיות בטיחות השימוש בסוג זה של עמדה. 

יתרונות וחסרונות עמדות טעינה בהתאם לסוגיהן:

עמדה צמודת קיר עמדה על עמוד עמדה ניידת
יתרונות
  • מהירות טעינה גבוהה.
  • הפחתת הסיכון לגניבות.
  • פריסה נרחבת של העמדות ברחבי הארץ. פופולרית במיוחד.
  • ניתן להתקין את העמוד במקום הנוח לנו ביותר.
  • אפשרות להשתמש בכבלים קצרים.
  • מתאים להתקנה במקומות בהם אין קיר או גדר שיחזיק את העמדה.
  • עמדה ניידת שניתן לקחת עמנו ממקום למקום, כולל למקומות בהם אין לנו גישה לעמדה ציבורית או פרטית.
  • טעינה איטית שומרת על אורח חיי הסוללה.
  • ניתן לחבר לשקע חשמל רגיל.
חסרונות
  • קבועה ולא ניידת. צריך להגיע אל העמדה כדי להטעין את הרכב.
  • לעתים הקיר מרוחק מהחניה או אזור הטעינה מה שמצריך שימוש בכבלים ארוכים יותר.
  • תוספת עלות חד פעמית לרכישת העמוד.
  • פחות אסתטי.
  • חשוף יותר לפירוק וגניבות. 
  • טעינה איטית במיוחד.
  • יש הצורך להוציא מהשקע אחת לשעתיים למנוחה.

מה עושים במקרה של עמדה בבניין מגורים משותף?

בבואנו להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף צריך לקחת בחשבון קבלת היתר מוועד הבית ובדיקה שאין התנגדות לדיירים. לצורך כך קיים נוהל התקנת עמוד טעינה לבתים משותפים. נוהל זה מתייחס לצורך של בעל הרכב הרוצה להתקין את העמדה לעדכן את ועד הבית בדבר התקנת העמדה. במידה והעמדה מתחברת לארון חשמלי פרטי יהיה צורך לעדכן את הוועד 15 יום לפני ההתקנה ופשוט לבצע את ההתקנה באמצעות חשמלאי מוסמך, מבלי שהתשתיות שלה או העמדה עצמה יפריעו לשימוש התקין והבטוח בשטחים הציבוריים של הבניין. במידה ויש הצורך לחבר את העמדה לארון החשמל של הבניין יש לפנות אל ועד הבית 25 יום לפני ההתקנה, לגבי את אישורם והסכמתם לעניין הזה תוך הגעה להסכם התנהלות לגבי כמות הצריכה והסדר התשלום. לאחר מכן יש לאפשר לדיירים עד 30 יום להגיש תלונה/ערעור עם ההתנגדות שלהם. במידה ואין התנגדויות תוכלו להתקין את העמדה.

 

אנא דרגו את המידע
שתף את הפוסט :
Facebook
Twitter
WhatsApp
עמדת טעינה צמודה לקיר או על עמוד?
העתיד החשמלי כבר כאן.
ועכשיו זה קל מתמיד!
עם עמדות הטעינה המתקדמות של בוסט פוינט, מפסיקים לחשוש מטווח הנסיעה ומבזבוז זמן מיותר במרדף אחר הטעינה הבאה.