דף הבית » מחיר עמדת טעינה רכב חשמלי
כל אדם המשתמש ברכב חשמלי (או לפחות רובם) עושה זאת על מנת לחסוך בעלויות שכן ידוע שרכב חשמלי הינו חסכוני יותר מרכב רגיל עם מנוע בעירה. זה מתחיל מעלות הרכב עצמו בשל מס הרכישה הנמוך משמעותית משל רכב רגיל וממשיך עם הוצאות תחזוקה שוטפות זולות יותר והוצאות טעינה נמוכות מהוצאות הדלק. כאשר בוחנים את מחיר עמדת טעינה רכב חשמלי צריך לקחת בחשבון את מכלול ההוצאות וללמוד יותר אודות תחזוקת רכבים חשמליים ואפשרויות התחזוקה והטעינה השונות. אנו בחברת בוסט פויינט נשמח לעשות לכם מעט סדר בנושא.
אז בואו נתחיל מהסוף. רגע אמרנו שרכב חשמלי חסכוני יותר מרכב רגיל. כיצד זה בא לידי ביטוי?
עלויות ההתקנה עשויות להשתנות בין חברה אחת לאחרת ובהתאם לתנאי השטח. לצורך העניין התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי עשויה לעלות לכם בין 2500 ל-5000 ₪ בדרך כלל כאשר עלות זאת תהיה רק עבור עבודת ההתקנה ולא כולל עמדת הטעינה שתעלה 2500 שקלים נוספים.. חשוב להבין כי ככל שנדרשת עבודה סיזיפית ומסובכת יותר כך העלויות עשויות להיות יקרות יותר.
כך למשל עבור תוספת מרחק של כבל החשמל המחבר בין עמדת הטעינה לארון החשמל הראשי בבית תאלצו לשלם עלות התקנה של 150 שקלים נוספת לכל מטר נוסף. במידה ויש צורך בהרמת ריצוף למשל תצטרכו לשלם עוד 400 ₪ למטר. עבור חפירות באדמה עוד כ-150 ₪ למטר. במידה ותזדקקו לעמוד עליו תותקן העמדה הוא יעלה עוד כ-950 שח לערך. במילים פשוטות – עמדת טעינה פרטית לרכב חשמלי עשויה לעלות לכם באזור 5 עד 7 אלף ₪.
בכל הנוגע להתקנת עמדות טעינה חשמליות צריך לקחת בחשבון גם את הנוחות, היעילות, ניהול הזמן הנכון והעדיף ועוד. לכן בדרך כלל יהיה כדאי להסתמך על עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי ולא על עמדה ציבורית. עמדת טעינה ציבורית תעלה יותר להתקין ולתחזק מאשר עמדה ביתית ולא רק עלויות ההתקנה משחקות תפקיד חשוב בבחירה אלא כפי שאמרנו פרמטרים רבים אחרים. אבל אם אתם רוצים להתחשב בעלויות בלבד הרי שגם עלות הטעינה של הרכב תהיה נמוכה יותר מאשר בעמדות ציבוריות ולכן אם יש לכם רכב חשמלי אל תסתמכו אך ורק על עמדות טעינה ציבורית וכוונו שתהיה לכם עמדת טעינה משלכם.
עלויות ההטענה של רכב חשמלי בבית כפי שאמרנו יהיו נמוכות מאשר בעמדה ציבורית. אם אתם רוצים להעריך כמה יעלה לכם להטעין את הרכב החשמלי בביתכם תוכלו לעשות את החישוב הבא: עלות התקנת עמדת טעינה בבית פרטי פלוס עלות העבודה בפועל שתהיה מורכבת פרמטרים רבים ושונים. עלות החשמל עבור מטענים ביתיים לרכבים חשמליים עולה באזור ה57 אג' לקוט"ש. בשעות השיא המחירים עשויים להרקיע שחקים ולכן מומלץ להטעין את הרכב בלילה ולוודא שיש מערכת בעמדת הטעינה המנתקת את אספקת החשמל כשהסוללה מלאה.
בכל הנוגע להבדלים בין טעינת הרכב בעסק לעומת עמדת טעינה פרטית ניקח בחשבון את עלויות התקנת עמדת טעינה לבתי עסק ואת ההוצאה השוטפת. התקנת העמדה תהיה ככל הנראה יקרה יותר בשל המרחק מלוח החשמל וגם תצריך את אישור מנהלי הבניין המשותף בו פועל בית העסק. העלות השוטפת תלויה בסוג הטעינה. בעוד ישנם בתי עסק שרוצים לשדרג יוקרה ואין להם בעיה להשקיע יותר בעמדת טעינה מסוג DC מהירה ויוקרתית יותר, הרי שמרבית בעלי העסקים, אם כבר ישקיעו בעמדות טעינה אלה יהיו מסוג AC. מה שאומר שעמדת הטעינה תהיה איטית יותר ותעלה בדומה לעמדת הטעינה הביתית שלכם. ההבדל שיכול להיות בעלויות הוא שבמהלך היום החשמל עשוי לעלות יותר מאשר טעינה במהלך הלילה, שכן בדרך כלל כאשר תטעינו את הרכב בביתכם זה יהיה בלילה ואילו במהלך היום אתם בעבודה ולכן גם טעינת הרכב תיעשה במהלך שעות היום שצריכת החשמל עולה יותר.
בחירת חברת ההתקנה לא תיעשה רק על ידי המחיר כיוון שמדובר בחשמל וזה יכול להיות מסכן חיים בלבחור חברה זולה וחסרת ניסיון. עליכם לבדוק כי החברה מעסיקה חשמלאי מנוסה, מוסמך ועם ניסיון בהתקנת עמדות טעינה חשמליות שיוכל לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. לצד הדרכת הבטיחות ושימוש בטוח בעמדת הטעינה עצמה הרי שהחשמלאי גם צריך לדעת להתקין את כבלי החשמל בצורה אסתטית ומסודרת, מבלי להפריע לאיכות החיים שלכם או של העוברים והשבים באזור. כמו כן העמדה צריכה להיות מותקנת על פי דרישות הבטיחות והתקנים הנדרשים. אתם רוצים לבדוק את ההמלצות אודות החברה ואפילו לשוחח עם לקוח של החברה שהיא התקינה עבורו עמדת טעינה פרטית.
סיכום עלויות ומחירים לעמדת טעינה של רכב חשמלי:
שירות/מוצר: | מחיר: |
עמדת טעינה | 2500 ₪ |
עלות עבודת התקנה סטנדרטית למרחק של עד 20 מטר מלוח החשמל הראשי | בין 2500 ₪ ל-5000 ₪. |
כל מטר נוסף של תשתיות חשמל | כ-150 ₪ למטר |
הרמת ריצוף | כ-400 ₪ למטר |
חפירה באדמה | כ-150 ₪ למטר |
עמוד ייעודי לעמדת טעינה | כ-950 ₪ |
סוג השירות/העמדה | מחיר: |
עמדת טעינה תלת פאזי | עמדה זו מתאימה לרוב הרכבים החשמליים בישראל ולרוב היא תעלה באזור 2700 שח עם שנה אחריות. עמדה זו מגיעה עם חיבור מסוג TYPE2 הנפוץ ביותר לרכבים החשמליים בארץ. |
עמדת טעינה חד פאזי | עמדה המתאימה לרוב הרכבים ועולה באזור ה-2500 שקלים עם שנה אחריות. העמדה עומדת בתקן CE כמו עמדת התלת פאזי וגם אצלה חיבור מסוג TYPE2 עם אפשרות לחיבור מתאם TYPE1. |
מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי | עלות ההתקנה תהיה בין 2500 ל-3500 שח בדרך כלל, לעתים אפילו תגיע לאזור ה-5000 שקלים. המחיר כולל עבודה במרחק של עד 20 מטר מארון החשמל, כאשר במידה ותהיינה דרישה לתשתית ארוכה יותר המחיר עשוי לצמוח ב150 שקלים לכל מטר נוסף. |
עמדת טעינה בבית משותף | עלות התקנת עמדה בבית משותף לרוב תהיה בין 2500 ל-3500 שח עם כבלים המועברים מארון החשמל הראשי של הבניין ועד החניה. כל עוד לא מדובר בעבודה מורכבת ובמרחק סטנדרטי. |
קניית רכב חשמלי היא צעד חכם, כלכלי ובעיקר משנה חיים, אך יחד איתו באות המון שאלות. הרבה מהשאלות הן על עמדות הטעינה ורוב השאלות חוזרות על עצמן. לכן בוסט פויינט הכינה עבורכם סט של שאלות ותשובות שאנחנו שומעים על בסיסי יומיומי בתחום.
ההבדלים יכולים להיות פי 3 ויותר במחיר. עמדות ציבוריות בדרך כלל מאפשרות טעינת סוללה מהירה יותר בשל העובדה שהן מספקות בין עשרות למאות KW לעומת 7-22 KW בעמדות AC ביתיות.
פרמטרים שונים כמו מהירות הנסיעה, מזג האוויר, קיבולת הטעינה של הסוללה וגיל הסוללה עשויים להשפיע על מרחק הנסיעה האפשרי עם הרכב.
עלות עמדת הטעינה הוא כ-2500 ₪ כאשר התקנת העמדה תנועה בין 1000 ל-2000 ₪ בדרך כלל עם דרישות התקנה סטנדרטיות.
לעלות הטעינה של הרכב יש מחיר שקבעה חברת החשמל בהתאם לכל קוט"ש שימוש. העלות הבסיסית נכון להיום היא כ57 אג' לקוט"ש. בעמדה ציבורית המחיר עשוי להיות יקר פי 3 או 4. הוזלת העלויות תלויה בדרך כלל בשעות הטעינה ובסוג ההטענה. הטעינו את הרכב בלילה בטעינה איטית ממושכת (עמדה ביתית בדרך כלל) לעלויות מופחתות.