דף הבית » עמדת טעינה מנוהלת
בכל יום שעובר נוספים עוד ועוד רכבים חשמליים לכבישי הארץ והתחרות על עמדות הטעינה הציבוריות הולך וגובר. הציבור הרחב כבר הבין את החיסכון האדיר שישנו ברכב חשמלי לעומת רכב בנזין או סולר והוא נוהר בהמוניו אחרי הרכבים החשמליים החדשים אשר צצים בארץ כפטריות אחר הגשם. למעשה, למרות שעלויות האחזקה של רכב חשמלי נמוכות הרבה יותר, עדיין ישנם הרבה מאוד אנשים שמפחדים לרכוש רכב חשמלי בגלל עניין הטווח. רכב חשמלי ממוצע כיום יכול לנסוע ללא טעינה כ – 400 ק"מ לערך, ולאחר מכן יש צורך להטעין אותו בכדי למלא את הסוללה. במרבית המקרים, טעינה בעמדה ציבורית היא לא חוויה נוחה. הצורך לנסוע במיוחד אל עמדה פנויה, לבצע את ההתחברות למטען ולחכות עד שהטעינה תסתיים, גורם לכך שישנם לא מעט אנשים שפשוט מעדיפים להישאר נאמנים לרכבי הבנזין. אולם, לאנשים שיש חנייה פרטית בטאבו, החיים פשוטים הרבה יותר – הם יכולים להתקין עמדת טעינה ביתית בחנייה או עמדת טעינה מנוהלת ולהטעין את הרכב בכל לילה לסוללה כמעט מלאה (היא לא נטענת עד הסוף לגמרי מטעמי בטיחות).
גם למי שאין חנייה פרטית בטאבו יש את האפשרות להתקין עמדת טעינה. האפשרות הטובה ביותר במקרה שכזה היא להתקין בחניית הבניין עמדת טעינה מנוהלת אשר מאפשרת לכל בעלי הרכבים החשמליים לטעון בה את רכבם, ולבעל העמדה לנהל בצורה נוחה את התשלום שעל כל אחד לשלם על השימוש בה. כך ניתן להוריד את ההתנגדות של הדיירים להתקנת העמדה, ולהקים עמדה אשר תשמש את כלל דיירי הבניין אשר מחזיקים רכב חשמלי.
עמדת טעינה מנוהלת היא עמדת טעינה חכמה אשר מחוברת לרשת ושומרת את נתוני השימוש בה כך שהם ניתנים לגישה מכל מקום ובכל עת. למעשה, בכל רגע נתון כאשר בעל העמדה רוצה לבדוק את השימוש בה הוא יכול להתחבר מכל מכשיר המחובר לרשת ולבדוק את כל הפרטים שהוא רוצה לדעת אודות העמדה והשימוש בה.
התקנה של עמדת טעינה מנוהלת לא שונה בהרבה מהתקנה של עמדת טעינה רגילה לרכב חשמלי. כל מה שצריך לעשות הוא לקרוא אל איש מקצוע (חשמלאי מוסמך) אשר מורשה לבצע עבודות מן הסוג הזה, אשר יבצע את העבודה בצורה בטוחה ונכונה. הנוהל הקובע את השלבים שצריך לבצע בכדי להתקין עמדת טעינה מנוהלת מכונה נוהל התקנת עמדות טעינה בבתים משותפים. אצלנו בחברת בוסט פויינט תוכלו ליהנות מהתקנה מהירה ומידית של עמדת הטעינה על ידי חשמלאים מוסמכים המחזיקים בידע הדרוש ובניסיון רב בהתקנה של עמדות טעינה לרכב. החברה שלנו מספקת שירותי התקנת עמדות טעינה הן עבור לקוחות פרטיים שרוצים לבצע התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי אצלם בחנייה והן ללקוחות עסקיים שרוצים התקנה של מספר עמדות טעינה.
התקנה של עמדת טעינה אורכת בדרך כלל כמה שעות בודדות. לרוב פרק זמן של עד 5 שעות יספיק עבור התקנה של עמדת טעינה במקרה שההתקנה לא מורכבת במיוחד. אולם, ישנם לא מעט מקרים בהם התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף יכולה לארוך יותר זמן בגלל הצורך לבצע פעולות מורכבות יותר כמו הרמת ריצוף או חציבה בקרקע בכדי להטמין את הכבל החשמלי. במקרה שכזה יזמין החשמלאי איש מקצוע המתמחה בעבודות מן הסוג הזה על מנת שיבצע את העבודה, ומטבע הדברים התקנת העמדה תמשך יותר זמן.
עמדת טעינה לרכב חשמלי היא סיפור של כמה אלפי שקלים. לרוב, כאשר מדובר על התקנה פשוטה על עמדת טעינה ללא צורך בחציבה או בפעולות מורכבות אחרות סדר הגודל של המחיר יעמוד על 3,000 עד 5,000 ₪ פחות או יותר. עם זאת, כאשר עמדת הטעינה ממוקמת רחוק מן ארון החשמל ויש צורך במתיחה של כבל חשמל ארוך יותר מעשרים מ', או במקרה שיש צורך לבצע עבודות נוספות ומורכבות יותר לצורך פריסת הכבל החשמלי, אז המחיר יהיה גבוה אף יותר. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר פה על חיסכון של אלפי שקלים בדלק ובהוצאות אחזקה אחרות לרכב, ולרוב עלות ההתקנה של עמדת הטעינה לא תהיה הדבר שימנע מאדם להרוויח מרכישה של רכב חשמלי. כמו כן, את עמדת הטעינה עצמה יש לרכוש בנפרד, כאשר מחיר ממוצע של עמדת טעינה הוא כ – 2,500 ₪.
במקרה שיש גדר ליד המקום שבו רוצים להתקין את העמדה אפשר להשתמש בגדר בתור המקום שיחזיק את העמדה. אולם אם לא – יש צורך ברכישה והתקנה של עמוד מתאים אשר עלותו היא כמה מאות שקלים, בכדי להתקין עליו את עמדת הטעינה. בכל מקרה, ההתקנה חייבת להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך אשר יבדוק היטב את המקום שבו העמדה אמורה להיות ויוודא שניתן להתקין אותה בצורה בטוחה וללא חשש סכנה.
שלבי התקנה לעמדת טעינה מנוהלת | תיאור העבודה: |
שלב 1 – אפיון ההתקנה והצעת מחיר | בשלב הראשון יהיה עליכם לאפיין את ההתקנה הנדרשת במקום. התהליך דומה לעמדת טעינה פרטית, כאשר בעמדת הטעינה המנוהלת יהיה צורך לעדכן את הוועד 15 יום מראש ולאפשר לדיירים להביע את התנגדותם במידת הצורך. זה יהיה השלב בו תתקשרו לחברת ההתקנה שתאפיין אתכם את מיקום ההתקנה, סוג העמדה הנדרשת לכם ועוד. |
שלב 2 – הכנות בשטח ליום ההתקנה | ראשית יהיה עליכם להכין את השטח ליום ההתקנה. זה אומר להזיז כל דבר שעשוי להפריע באזור להעברת התשתיות והתקנתן. הכינו את סיסמת הWIFI שלכם מראש כי תצטרכו אותם ביום החיבור של המערכת לWIFI. |
שלב 3 – הגעת החשמלאי ביום ההתקנה והתקנת העמדה | כעת לאחר שסגרתם תאריך הגעה והצעת מחיר, כמו גם מה היא כוללת, יגיע החשמלאי ביום ההתקנה שקבעתם ויתחיל בעבודה בשטח. בתחילת יעמיד את העמדה במקום המיועד לה ויעביר את התשתיות בין ארון החשמל הראשי לעמדת הטעינה. במידה ויש צורך בעבודות מורכבות שסוכמו מראש ייתכן והחשמלאי ייעזר באיש מקצוע נוסף לביצוע העבודה. |
שלב 4 – הדרכת בטיחות | לאחר השלמת ההתקנה של העמדה יבצע החשמלאי תדריך בטיחות לבעל העמדה. כמו כן הוא יציג בפניכם את הלחצנים השונים ומספרי הטלפון ליצירת קשר לצרכי תמיכה. |
שלב 5 – חיבור לWIFI | לבסוף יחבר החשמלאי את העמדה לWIFI על מנת שתוכל לבצע הגדרות מערכת שונות ולהתעדכן לאורך הזמן. חיבור זה חיוני גם לצורך תמיכה ושליטה מרחוק במידת הצורך. |
קניית רכב חשמלי היא צעד חכם, כלכלי ובעיקר משנה חיים, אך יחד איתו באות המון שאלות. הרבה מהשאלות הן על עמדות הטעינה ורוב השאלות חוזרות על עצמן. לכן הכנו עבורכם סט של שאלות ותשובות שאנחנו שומעים על בסיסי יומיומי בתחום.
בכדי להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי חייבים להזמין חשמלאי מוסמך אשר יידע לבצע את ההתקנה בצורה בטוחה. אצלנו בחברת בוסט פויינט אנו מעסיקים אך ורק חשמלאים ואנשי מקצוע בעלי הסמכה והכשרה מתאימה אשר יבצעו את העבודה בצורה יעילה ובטוחה, כך שתוכלו להיות רגועים בכל הנוגע למקצועיות העבודה וההתקנה בשטח.
חיבור של עמדת הטעינה לרשת מאפשרת לבעל העמדה לבצע מרחוק מגוון פעולות, וכן לבצע איתור תקלות ללא צורך להגיע אל העמדה. כמו כן, ניתן לנהל את אספקת האנרגיה והגבלת הטעינה של הרכבים מרחוק בצורה נוחה ופשוטה. בכל מקרה חיבור העמדה לרשת מתבצע בצורה פשוטה וקלה על ידי המתקין, וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא להכין מראש את הסיסמא של הרשת.
זמן ההטענה של רכב חשמלי משתנה מרכב לרכב וממטען למטען. בדרך כלל הטענה של רכב חשמלי באמצעות עמדת טעינה ביתית תהיה איטית יותר בצורה משמעותית מאשר הטענה בעמדה ציבורית מהירה. אולם, בדרך כלל אם כאשר בעל הרכב יחזור בלילה לבית הוא יחבר את הרכב למטען, למחרת בבוקר כבר יהיו לו מאה אחוזי סוללה או קרוב לכך. הזמן הממוצע של טעינת רכב חשמלי מ – 0 ל – 100 הוא בדרך כלל 5 עד 9 שעות.
כאמור, מהירות ההטענה תלויה בסוג המטען וברכב. למשל, כאשר מטעינים את הרכב באמצעות שקע ביתי (באמצעות מה שמכונה "כבל סבתא") הטעינה איטית במיוחד ושעה של טעינה יכולה להספיק רק ל – 10 ק"מ של נסיעה. לעומת זאת כאשר מדובר על הטענה באמצעות עמדת טעינה ביתית, הטענה של שעה יכולה להספיק לנסיעה של כ – 40 ק"מ באמצעות מטען של 7 קילו וואט. ועל כן, אין ספק שהטענה באמצעות כבל סבתא היא לא חלופה מספיקה, ואם אתם מחזיקים באופן קבוע ברכב חשמלי כדאי מאוד לרכוש עמדת טעינה ביתית ולהתקין אותה על ידי אנשי מקצוע.