בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת ועולה של שימוש ברכבים חשמליים. אחד הסיבות העיקריות לכך, מלבד הנושא האקולוגי ושמירה על הסביבה כמובן, הוא נושא החיסכון בעלויות. בין אם אתם מחזיקים ברכבים חשמליים באופן פרטי או בעלי עסקים המחזיקים בצי רכבים חשמליים על מנת לחסוך בעלויות התחזוקה והדלק של צי רכבי החברה שלכם הרי שמדובר בחיסכון כלכלי אדיר, שגם ברמת הפרט יכול להגיע למאות שקלים בחודש ויותר. אנו בחברת בוסט פויינט נשמח לשפוך לכם מעט יותר אור בנושא העלויות והחיסכון הכלכלי שלכם ולצורך כך תישארו עמנו בשורות הבאות.
אז בואו נתחיל מהבסיס – איך רכב חשמלי חוסך לנו כסף וכמה?
בכבישי ישראל (ובוודאי ברחבי העולם) אנו רואים כמות הולכת וגדלה של רכבים חשמליים מכל הסוגים: החל מרכבי יוקרה, דרך רכבים חשמליים, ג'יפים, רכבי שטח ועוד. יש לרכבים החשמליים יתרונות רבים ואנו כישראלים תמיד נחפש את היתרונות וכמובן את החיסכון הכלכלי. אם אפשר – אז למה לא? 🙂
אז במה רכב חשמלי הוא חסכוני עבורנו? ובכן בראש ובראשונה הוא יותר חסכוני בעלויות הדלק. בעוד שטנק מלא של בנזין יכול לעלות כ-300 ₪ בממוצע, טעינה מלאה של הסוללה בעמדת טעינה פרטית בבית שלכם במהלך הלילה עשויה לעלות לכם כ25-30 ₪ בלבד ולהספיק לכם ל300-400 ק"מ! גם אם לוקחים בחסכון את עלויות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי פרטית העומדות על 5-6 אלפים שקלים בממוצע, הרי שתוך 8-10 חודשים אתם תחזירו את העלויות הללו עם החיסכון השוטף של הדלק וזאת מבלי לדבר על תחזוקת הרכב הזולה יותר.
ההבדל בין עמדת טעינה פרטית ביתית לעמדות טעינה ציבוריות:
צריך לקחת בחשבון כי אם יש לכם רכב חשמל ואתם מסתמכים על עמדות טעינה ציבוריות ולא דואגים להתקנת עמדה פרטית בביתכם תצטרכו לוותר על חלק מהיתרונות הללו. התקנת עמדת טעינה בבית פרטי תאפשר לכם לטעון את הרכב בלילה, בזמן שאתם ישנים וזאת לעומת נסיעה במיוחד לעמדת טעינה ציבורית, שלא בטוח תהיה פנויה כשתגיעו, תצריך מכם להמתין חצי שעה נוספת עד להשלמת הטעינה ותעלה לכם גם עשרות אחוזים יותר מאשר אותה עמדת טעינה ביתית. קחו בחשבון גם עמדה ציבורית היא מהירה יותר, עושה שימוש במתח חשמלי גבוה יותר ולכן מפחיתה את אורח חיי הסוללה. המומחים שלנו בבוסט פויינט ממצליחים על טעינה איטית, מבוקרת, במהלך הלילה בעמדה הפרטית שלכם.
כיצד תחזוקת הרכב החשמלי זולה יותר בפועל?
התחזוקה השוטפת של רכב חשמלי זולה משמעותית מרכבי בנזין מכמה סיבות. ראשית אין ברכב חשמלי חלקים נעים כמו בוכנות, שסתומים, רצועות ועוד חלקים שונים שעשויים לצבור בלאי לאורך הזמן ומצריכים חילוף חלקים. בנוסף, טיפול תקופתי יהיה מוזל יותר כיוון שברכבי בנזין הוא כולל החלפת שמן מנוע, משהו שאין ברכב חשמלי. עלות הטיפול ברכב בנזין ממוצע יכול לנוע בין 500 ל-1000 שח בחודש בממוצע בטווח של שנה וככל שהרכב מתיישן העלויות יקרות יותר. כך שגם כאן עשוי להיות מדובר בחיסכון משמעותי.
חיסכון בעלויות לעסקים:
עסקים המספקים לעובדיהם/מנהליהם רכבי חברה מוציאים הרבה מאוד כסף על תחזוקה שוטפת של הרכבים וכמובן על הדלק שלהם. על כן שימוש ברכבים חשמליים וכן התקנת עמדת טעינה לבתי עסק שתאפשר להם להטעין את הרכבים, תהיה חסכוני במאות אחוזים ויותר מה שעשוי להתבטא בהרבה מאוד כסף בכל חודש שהחברה יכולה לחסוך. על הדרך היא גם תהנה משיפור התדמית בשימוש ברכבים התורמים להפחתת הזיהום הסביבתי ושמירה על איכות הסביבה.